Saturday, April 4, 2009

lawatan ke KEDAH...



hari khamis 2/4/2009 , sempena tarikh hantar semakin hampir .. aku mula gambra kerana data yang dikehendaki tak dapat lagi ... aku mula gelisah .. tak sedap tido, tak sedap makan , ermm macam macam di bayangkan ..terus mengambil keputusan untuk pergi ke estate (Batu PEKAKA) kat kuala ketil , daerah baling . berbekal kan kereta kawan .. aku bersama seorang member KAMARUL nama nye ... terus ke kuala ketil pada pukul 11 malam .. punye lah ngantuk tetap ku pergi jua kerana death line untuk thesis ku semakin hampir...

.
tepat pukul 530 pagi aku sampai ke Batu Pekaka Estate. Terpaksa menunggu sejam sebab pukul 630 pagi dorang roll-call(ROKAL). Pas 630 pagi .. mula lah aku jumpa pekerja2 estate datang .. dengan menaiki basikal , jalan kaki dan motor..dan Akhir nye Manager pon datang (TN MOHAMAD FODZI MAT THAIR).. seorang manager yang sempoi ... salute tuan .. senior DPIM grad tahun 86.lepas keje aku dah siap .. ajak minum plak .. pergh!!! rugi plak sebab time tuh dah makan nasi goreng ..



nie gambar .. aku tengah menemu ramah seorang Mandor Cangkul ...he9 En. Rahim .. memang sempoi .. nie sapa tanya sapa ... aku yang berkerut ... adoi...nie seawal 630 pagi nie ... ermmm gelap lagi tuh ..











lagi2 aku di kepong dengan ane!! potong buah (harvester ) ish ish ... ane tuh usha jer .. dalam hati dier .. 'bile pulak giliran aku nie ?"











kami terus perjalanan ke Tasek GeluGOr , seberang prai .. siap sesat beb ... adoi ....













member singah kat pejabat pos .. aku aper lagi .. tengok kat meja gerai tuh ..nasi lemak kos rendah ... 60 sen jer ..terkenang aku maser belajar kat Arau , Perlis.. huhuh dulu 50sen.. tapi sebab keadaan sekarang nie barang sumer naik ...










lepas settle sumer keje ... pegi rumah member .. (arwah Hafizi Ahmad).keluarga nie member sempoi ... he9 .. bukan sahaja dapat menumpang tido malah .. dihidangkan dengan makanan kampung yang cukup MARVELOUS!!!









bagun jer dari tido .. tetiba .. aik ikan mana plak kat akuarium pakcik nie .. rupanya kat depan.Rumah dier pasang ..'tangkoi'.. IKAN KAP RUMPUT dah .. aku pon geram.. lalu amik rod Ross dengan tali floating wt 5 .terus mancing ikan puyu .. Menduga nasib .. he9 .. tak der lagi lesen puyu On FLY..







Perggh!! ikan puyu on FLy .. Guna NYMPH jer .. wahahaha .. suka nye ....












Balik ... TIME ..... huhuhuh .. sekian

3 comments:

Erina Asmawani said...

haa..dateline da dekat..
goodluck 4 ur thesis..
all the best!! Contohilah kakakmu ini..lalala

Fadhlee Fitri said...

bawak jugak tu set fly dia....puyu pun puyu lah...janji wwwiillldddd

aidil62nd said...

huhuhuuu ... perg!!pening kepala siut