Saturday, August 22, 2009

Ramadhan ya Ramadhan ..

Kalau tak nak H1N1 beli Respirator 3M nie Rm 49.90


Ahlan wasah lan .. 1st ramadhan ini sungguh bermakna bagi aku sebagai perantau di negeri orang .. ERmm . keadaan nya yang amat berbeza.. kalau masa belajar dulu lain sebab kawan kawan sering mengajak dan di ajak ... tapi sekrang ??

Alam pekerjaan sekarang adalah alam yang baru aku tempuhi .. selok belok pait maung aku tak tau lagi untuk besok , lusa dan sampai bila2..aku bagai kan dari satu tahap ke satu tahap ..pejam pejam celik aku dah di tahap ini ! ermm , kenapa masa berlalu pantas? Ustaz aku pernah berkata ' Masa ibarat Pedang yang Amat tajam, kalau kita lambat kite aku dipotong oleh pedang '..

1st puasa memang mengujakan di dalam sebuah estate yang diberi nama SWEE LAM estate di kulai .. sebelum nak raya mcam mcam kenduri yang worker nie buat .. yang geng indon lain , geng bangla lain .. setiap jemputan kite kene hadir .. sebab bukan kerana Hierarki, tapi tanggung jawab sebagai umat islam..Bersahur dengan hanya Air kosong dah beberapa keping Biskut gula .. ermm ..syukur lah mujur jugak aku bersahur ..

Ada satu mandor bangla bagitau saya ..' Tuan , Lepas ini Training, Masuk Ini Estate ! '. saye pon terang kan lah procedure untuk posting !!
Ada lagi bangla bgitau kat aku ...' Tuan kecik , Sekarang Sudah Gemuk , Jadi Tuan Besar Lagi GEmuk !' Adoi .. wahaha kadang kadang geli hati dengan telatah dengan dorang nie .. kite kene tahu macam maner nak tackle dorang nie .. sebab dorang nie adalah satu asset yang sentiasa memberikan profit ..

Ok lah sekian sahaja dari Kulai .. salam

12 comments:

cikpuanyuz said...

ramai jgk yer dpt kwn2 bangla..???
bagusla...nanti ley jd penpal..hehe

Lydia Amanda said...

keje kat kulai ke? nanti leh jalan2 kat JB.. da dekat da tu

aidil62nd said...

he9....

YuZZ: bnyak lah penpall ..pen pilot boleh .. ahaks

Amanda: yups ,, dekat dah tuh ,, memang dekatt.. tapi saper ader kat jb ??

Lydia Amanda said...

nanti aman ade kat jb next month.. insya'allah

McBudu said...

Hi planter, and DPIM alumni! Selamat berpuasa TUAN! life in plantation is bored, but worth a million... enjoy it :-)

UMMU AL THAFUNNISA said...

Aidil oiiiiiiiiiiiiiiiii...dengar x aku panggil nie? heheheheheh...saje jer nak ucap selamat menyambut Ramadhan. semoga ramadhan tahun ini lebih byk amalan dan ibadat...amin..peace..

Erina Asmawani said...

selamat berpuasa bro..selamat menguruskan badan..hehe

aidil62nd said...

Aman: yeye ... boleh2 .. nanti kalau ada rezki jumpa

Mc budu : Thanks , i'm only small boy in big world..

Aina Mazlina: Dey Update lah blog .. ape lah ..

Kak cik: huhuh tq ..

Lydia Amanda said...

aman da ade kat JB.. jom jalan2

aidil62nd said...

ader kat maner ?? nanti aidil sms aman

Nazmi Ar said...

Rindu plak kat Swee Lam,dah hampir 10 tahun aku tinggalkan Swee Lam Estate...tak sangka ada plak orang post pasal ladang berpuake ni...hehe

Nazmi Ar said...

Harap tuan berjaya menjadi Planter sejati...saya tahan 3 tahun shj masuk pejabat berseluar pendek di IOI, tak tahan dengan AGM yg macam bagus...